Liikluskindlustus
Praegune süsteem: liikluskindlustuse maks sõltub auto registreerimise piirkonnast. Tallinnas on see palju kõrgem kui Hiiumaal või Põlvas, sest liiklustihedus on Tallinnas palju suurem ja seega ka tõenäosus õnnetuseks suurem.
Reaalselt tähendab see aga seda, et kõik Tallinna ja Harjumaa elanikud kirjutavad oma autod lelle-lehmapoegade juurde Kapa-Kohilasse ja kuigi sõidavad peamiselt Tallinnas, siis maksavad kindlustust nagu sõidaksid ainult Põlvas. Mis tähendab, et kuna ka nende autodega ikkagi juhtub aeg-ajalt õnnetusi, on liikluskindlustus Põlvamaa elanikele palju kallim, kui see oleks autode reaalsesse elukohta registreerimisega.
Minu ettepanek oleks teha süsteem lihtsamaks ja kaotada üldse igasugused piirkonnad. Eesti on nii väike, et paratamatult kipuvad enamus sõidukeist suhteliselt tihedalt jõudma ka Eesti suurematesse linnadesse. Teine võimalus oleks teha süsteem kahetasandiliseks: piirkondlikuks sõiduks mõeldud kindlustus ja üle Eestiline (Euroopaline). Nii saaksid Põlva külamehed, kes tõesti käivad oma vana mossega vaid naaberkülas poes või kaks korda aastas maakonna keskuses, oma auto kindlustatud vägagi soodsalt. Ma eeldaks, et isegi suurusjärgu võrra odavamalt kui praegu. Ülejäänud rahvas aga omaks üle Eestilist kindlustust, mis vähemalt Harjumaa elanikele jääks eeldatavalt sama kalliks. Lihtne.
2 Comments:
Meelik, kui Põlva mossemees saaks suurusjärgu võrra odavama kindlustuse ja suuremate linnade kodanike kindlustus jääks samale tasemele, siis tähendaks see kindlustusfirmale väiksemat käivet -> väiksemat võimalikku kasumit. Kuna kindlustusfirmad on äriettevõtted, siis asi polegi nii lihtne nagu algul paistab. Ma küll ei tea kuidas on liikluskindlustuse süsteem seadusega reguleeritud, s.t. kas ja mil määral seadus kohustuslikku liikluskindlustust reguleerib.
Siim@lapik
Tõuseks neil, kes fiktiivselt oma autod Kapa-Kohilasse on registreerunud. Kindlustusfirmad saaks ikka oma raha kätte.
Postita kommentaar
<< Home