esmaspäev, 17. oktoober 2011

12karamazovit

"12karamazovit"
Lavastaja: Kristian Smeds
Von Krahl ja Viljandi Kultuuriakadeemia

Idioodid vol.2. Tundub, et Viljandi tudengid ei saanud oma eelmisest etendusest enam välja ja otsustasid teha ka järgmise samas võtmes. Klassikalisest Dostojevskist ei ole etenduses jälgegi, pigem on tegemist palaganiga, kus näitlejad lihtsalt elavad ennast laval välja. Milleks?

Kogu etenduse oli mul küsimus, miks ma ikka veel saalis istun ja pole veel ära läinud. Mingi lootus oli ikkagi, mis suri koos etenduse lõpuga. Need nelja ja pool tundi olid mu elu piinarikkaim teatrikülastus. Mõned stseenid olid ikka suhteliselt rõvedad ja ma ei saanud kohe üldse aru, mida nendega öelda taheti. Ainus positiivne külg etenduses oli slaavi/mustlas rütmid, mis küll ka kohati (meelega) üle võimendatud kärasse kippusid sumbuma. Ahjaa. kui mitte tahta ennast etendusse kaasa kiskuda, siis tasub esimesse ritta mitte istuda. ;) Kuigi ega päris eemale ei jää publikust keegi.

Üldiselt tundub, et osadele etendus siiski väga meeldis, osadele aga üldse mitte. Mulle ei meeldinud. Aga ma loodan, et Viljandi teatritudengid on ennast nüüd lõpuks välja elanud ja hakkavad nüüd ka midagi mõttega tegema.

Andres Laasik: "Kristian Smeds levitab kättemaksukunsti"
Heili Sibrits: "Kultuuriakadeemia 8. lend: vennad ja õed Karamazovid"

Sildid: